Thursday, September 15, 2016

Tere tulemast sügis ehk kõik hooajad on alanud

Ma pean tunnistama, et ma olin ikka päris õnnelik, kui september tuli. Mitte et mulle suvi ei meeldiks. Aga mulle hirmsasti meeldib rütm. Mingi kindel rütm. Nädalarütm. Eriti meeldib mulle teadmine, et kolmapäevaõhtud veedan ma iseendaga joogas ja neljapäevad lastejoogades. Sellised kindlad asjad nädalas, millele võib loota. Sest suvel on küll kaa mõnus, et saab igal pool käia ja jääda kauaks tahad, aga samas, augustilõpp on ikka tavaliselt minu jaoks päris väljakutsuv aeg. Sest ma igatsen siis juba rütmi. Kui kodus on kolm last, siis see rütm on üks asi, mis kannab. Aitab koos püsida. Minul. Neil kaa ilmselt.

Ja niimoodi me siis nüüd kohaneme oma uue hooaja rütmiga siin - mina käin joogas ja annan tunde ja  käin laulmas ja lapsed käivad vahepeal lasteaias ja tantsutunnis ka (aga Viiesel on vist mingi probleem selle rütmiga ikkagi, sest tal õnnestus juba köhaseks jääda). Hooaja teise nädala lõpuks tunnen, et kõik on nii nagu peab (kui veel Viiene ei köhiks). Kõik on paigas ja ma saan mõnusalt selles sügiserütmis kulgeda.

Et kõik ei oleks liiga lihtne ja pehme ja kaunis, siis meil vahetatakse kööki siin ja viimased nädalad valmistame me kõik oma road esikunurgas. Mis alguses tundus eriti hirmsana, aga nüüdseks olen sellega juba täitsa ära harjunud. Nagu ka sellega, et taldrikud käivad voodi all ja õunad lastetoa põrandal. Ja et nõudekuivatusrestiks on mähkimislaud (mida meil ei ole enam vaja eesmärgipäraselt kasutada, sest meil ei kanna enam mitte keegi kodus mähkmeid! Kes oleks seda ette kujutanud, et selline aeg võib ükskord saabuda!). Ja et söögiajaks tuleb legod laua teise äärde kokku lükata. Ja et kooki ei saa teha. Aga ärge muretsege, lõpp juba paistab (enam ei olegi auke seinas!) ja võibolla saame juba Kolmese sünnipäevaks uues ahjus kooki küpsetada (või Viiese. Või Ühese. Või jõuludeks)!

Kööginurk

Aga lõpetuseks, miks peaks kellegi lemmikaastaaeg olema sügis, te küsite? Sest õunad. ÕUNAD! Ja täna lõppes ühtlasi pidulikult ka mu kahe(ja poole)päevane õunapaast! Ma tunnen end nüüd puhtana nagu.. mingi puhas asi!




No comments:

Post a Comment