Thursday, October 30, 2014

Õnne valem

Ma tundsin, et pean ikka selle unepostituse ära tegema. Sest ma astun ikka ja jälle samasse ämbrisse ja mul on vaja, et ma saaksin endale igal õhtul seda postitust näidata.

Olen siin kirjutanud, kui mõnus ja rahulik ja tśill võib üks emaelu olla. Ja ma pean nüüd selle välja ütlema, et selle kõige aluseks on eranditult väljapuhanud ema, ehk UNI! Ilmselgelt olen ma seda sadaviiskend korda oma emaelu jooksul tõdenud, aga millegipärast on see üks neist asjust, mis mitte meeles ei taha püsida. Justnagu see oleks ajas muutuv fakt. Ei ole.

Aeg-ajalt esineb mul perioode, mil olen selline tavapärasest kärsitum, jõuetum ja pahuram ema (täiesti uskumatu, eks). Ja mina olen sellele igasuguseid põhjuseid külge pookinud. Alates tühjast kõhust ja toitumisest üldse (eriti suhkru ületarbimine ja sellele järgnev kõrge kukkumine energiapuudusesse!) kuni oma aja vähesuse ja laste paha tujuni. Ma ei ütle, et need ei võiks olla legitiimsed pahura ema aluseks olevad põhjused. Aga ma olen vaikselt aru saanud, et need on pigem kaasnevad põhjused (tühi kõht võibolla tuleks niikuinii, aga seda ikkagi pigem siis, kui väsimusest tulenevalt puudub jõud süüa teha :)). Ja millega nad kaasnevad? ÜHE VÄLJAPUHKAMATA EMAGA. Sest millegipärast on ju nii, et ühel päeval on täiesti vastuvõetamatu, et laps mängib köögikraanikausis mustade nõudega - sest kleit saab MÄRJAKS, ju! Ja teisel päeval on täiesti võimalik kleit ilma suuremat muret tundmata lihtsalt pärast ära vahetada. Või siis on mõnel päeval täiesti võimalik rahulikult selgitada, miks ei ole ilus väikselt õelt mänguasju ära võtta ja teisel jälle tõuseb sellest selline tüli, et peaaegu kõik pärast nutavad. Ja üleüldse võib mõni päev tunduda ühe raske ja väsitava päevana, aga kui järele mõelda, siis see tegelikult ei erine absoluutselt ühest tavalisest päevast. Lihtsalt vaatenurk on hoopis teine - väsinud ema vs puhanud ema oma. 

Nii et, Grete, täiesti mõistetav on, et pildialbumid peavad valmis saama, homseks tuleks kook küpsetada, pesu masinast välja võtta (ja kokku voltida!), abikaasaga filmi vaadata, internetis poodelda, uusi retsepte proovida, lugeda ja blogisse kirjutada. Aga seda EI PEA tegema kella kaheni öösel. Ja järgmisel päeval siis end kolme śokolaadiga turgutama. Aamen.



No comments:

Post a Comment