Sunday, December 30, 2018

2019. aasta päriselus ehk alustan blogiteekonda pärisminuni


Nii! Otsustasin alustada aastapikkust blogiteekonda, mis kajastab tervet aastat keset õnne ja rõõmu ja väljakutseid ja inspiratsiooni! Mõtlesin end kätte võtta (samas olles enda vastu ka hästi hea ja armastav - ka üks väljaakutse mulle endale) ja tegeleda oma kõikvõimalike eluvaldkondade, unistuste ja väljakutsetega, et ma muudkui lendleks päriselt iseenda poole. Kõik need valdkonnad ja unistused ja väljakutsed baseeruvad niikuinii minu väärtustel ja on minu osad juba praegu ka, seega midagi uut ja radikaalset siin minu jaoks ei ole. Ainult see on, et ma tahaksin olla järjepidevam ja et keegi (ehk siis ma ise) torgiks mind aeg-ajalt mugavusest välja. Ja see ka, et maailm on inspiratsiooni täis ja nii raske on kõike valida. Ma siis valin jõudumööda neid asju ja inimesi ja elamusi, mis tulevad!

Ma küll lootsin, et ma saan domeeni registreerimise ja serveriruumiga kõik kiiresti korda ja päriselus.ee sünnib enne seda postitust (või nagu siis samal ajal), aga saatus tahtis, et ma teeksin esimese postituse avalikuks siin, oodates uut lehekülge. Mis ei olegi võib olla väga halb variant, sest siis te kõik näete seda siin! Ja oskate pärast päriselus (hah!) selle uue blogi ka üles leida!

Homseks loodan saada ka pärislehekülje tööle, lehe kujundatud ja siis juba täidan oma ankeeti 2018. aasta kohta, panen kirja 2019. aasta teemad, eesmärgid ja unistused ja räägin, millisest valdkonnast jaanuarikuus eriti rõõmsalt ja entusiastlikult alustan (sest sõnadel on jõud, eks!)! Ma väga-väga loodan, et Sa tuled ka teele kaasa!

Esimene pärispostitus algab nüüd:


Üks hea aasta päriselt elus olemiseks. Ka päriselus.

Otsustasin võtta ette aasta 2019 (sest tundub ju täitsa hea aasta), et lihvida oma elusolemist, elamist ja rõõmu elust ja igasugustest väikestest ja suurematest ja lihtsatest ja keerulisematest asjadest/elamustest/inimestest. See näeb ideaalis välja niimoodi, et ma panen kirja kõik need valdkonnad ja suunad ja unistused, mis on mulle elus olulised ja siis hakkan neid vaikselt otsast harutama, et mul oleks nad kõik silme ees ja ma võiksin anda endast parima, et nad saaksid tähelepanu ja et mina võiksin muudkui liikuda iseenda parima versiooni poole. Ja seda ma teen uusi harjumusi otsides ja analüüsides ja kogedes ja luues, mis võiksid mind muudkui edasi, pärisminuni viia. Ja üks aasta võiks olla hea periood selle kõige jälgimiseks ja kirjapanemiseks. Kõik need valdkonnad on seotud minu väärtustega ja kõige sellega, mida ma niikuinii oma elus hindan ja armastan, seega selles mõttes ei tee ma siin midagi uut ja radikaalset. Ma lihtsalt soovin seda kõike veel rohkem kogeda ja natuke nagu iseennast inspireerida olema veel rohkem mina ise.

Ma mõtlesin ja kaalusin ja piinlesin pikalt, et kuidas seda kõike mingisse päriselt esitatavasse vormi valada. Ja ma jõudsin sellise variandini, et ma panen eriti rustikaalselt kirja kõik suunad ja valdkonnad, milles ma tahan kuhugi liikuda ja siis valin mõned välja ja pühendan iga kuu 2019. aastas ühele valdkonnale või teemale. Ja selle teemaga ma siis tegelen terve kuu – esitan endale ehk mingi mõõdetava väljakutse, leian toetavaid allikaid raamatute, videote, inspireerivate inimeste ja ettevõtmiste näol ja siis niimoodi matkan läbi kuu, et leida kõikide variantide vahel see paras tasakaal ja tee ja harjumus, mis võiks olla just minu jaoks. Infot ja inspireerivat on muidugi tohutult palju ja see ajab pea segamini. Aga ma otsustasin lihtsalt kuskilt alustada ja teha seda usaldades, et küllap siis ikka jõuavad minuni just need õiged infokillud ja inimesed. Ja no vaatame!

Ja ehkki mu tänane tee ütles mulle, et „Share only your strentghs, not your weaknesses“, siis ma tahan tegelikult just kajastada kõiki aspekte ja tundeid ja väljakutseid, mis ette ja taha tulevad. Et oleks aus. Ja päris. Nagu päriselt elus.

Ma tahan seda kõike teha võimalikult vabalt ja rõõmsalt ja kergelt, aga samas ikkagi ka mingitpidi end torkides, sest mugavus just kõige paremini edasiminekut ja enesearengut ei toeta. Nii et selle aasta pühendan iseendale ja oma teekonnale ja elurõõmule ja väljakutsetele ja hirmude ületamisele ja „jah“-ütlemistele ja avastustele ja taipamistele ja selle kõige kirjapanemisele ja jagamisele. Sest see jagamine ja kirjapanemine on üheks toetuspunktiks ka. Kirjapannes jäävad mulle maha märgid, kuidas see kõik läheb ja millised on väljakutsed ja aasta lõpuks on mul olemas ülevaade kõikidest elamustest ja õppetundidest. Ja mul on suur lootus ja usk, et selle teekonna jagamisel leian ma mõttekaaslaseid ja saan inspiratsiooni ja tagasisidet.

Niisiis. Kõigepealt on tarkade ja süsteemsete inimeste sõnul oluline märkida ära enda hetkeseis, ehk kaardistada praegune olukord, et oleks hiljem, millega tulemusi võrrelda. Ja selleks ma täidan ära ühe ankeedi, mille ma sain Mel Robbinsi lehelt, kes alustab 35-päevast Mindset Reset coachingut, millega saab tasuta liituda ja mille raames see kohe mõni minut peale liitumist Sulle saadetakse. Ma soovitan seda Sinul ka teha, sest kasvõi juba kord aastas sellise ankeedi täitmine ja võrdlemine järgmistega annab päris toreda iseenda analüüsimise võimaluse. Ankeedi eestikeelse tõlke saad praegu minu käest mulle kirjutades (nt fb Grete Sutrop)!

Ja seejärel teen ma sellise listi eesmärkidest, mida uuel aastal täita võiks. See võiks olla selline list, kust leiab suuremaid ja väiksemaid eesmärke, et vahepeal oleks mõnus midagi maha tõmmata ja rõõmustada. Näiteks, klassikalised eesmärgid, mida ma pidevalt endale mõttes (!) sean (ja sellepärast need hästi ei töötagi, et nad on ainult kuskil mõttes), on perepiltide tellimine või kord kuus lastepäevikusse kirjutamine (päevik, mida ma pean oma lastele, kuhu kirjutan neile neile emaks olemise mõtetest ja elamustest) või õigel ajal teatripiletite ostmise meelespidamine või x-arvu raamatute lugemine aastas (eriti rahuldustpakkuv list mahatõmbamise võimalusega!). Aga kindlasti saab sinna panna ka suuremaid või järjepidavustnõudvamaid eesmärke nagu iga päev vähemalt 10-minutilise jalutuskäigu ettevõtmine (ja kui jääbki võtmata, siis peab järgmisel selle võrra rohkem jalutama!) või lubadus, et sel aastal ei osta mõttetut pudi-padi (ilmselt tuleks see ka kuidagi lahti mõtestada, et mida see pudi-padi täpselt minu jaoks tähendab) või lubadus, et ma ei tõsta kodus häält (ja panen preemiaks kirja kõik korrad, kui suudan seda mitte teha). No ühesõnaga, selliseid liste on internetis küllaga ja mina sain inspiratsiooni näiteks siit Gretchen Rubini postitusest. Ja sarnaselt talle soovin ma ka aasta jooksul iga mõne aja tagant teha endale ülevaate listi täitmise hetkeolukorrast.

Minu suureks sooviks on kirjutada blogisse vähemalt kaks kuni kolm korda nädalas. Selline järjepidevus on üks minu arengukohti, tuleb tunnistada. Aga ma tunnen, et see toetaks mind ja aitaks mind minu elu loomisel just selliseks nagu ma tahan! Julge pealehakkamine on vähemalt pool võitu!

Ma loodan, et Sa saad ka ise innustust ja tuge ja jõudu ja rõõmu 2019. aastal iseennast rohkem tundma õppida ja võib olla natuke proovile panna ja lihtsalt kõike õnnelikumalt võtta!

Grete


Mind inspireerisid seda kõike tegema kohe eriti (ühel hetkel saabuvad ka lingid!):

#MindsetReset Mel Robbinsiga
Gretchen Rubin ja Happiness Project
Become Minimalist ajakiri Simplify
G. Bonney raamat „In the Company of Women“
M. Gastoni raamat „The Art of Wellbeing“
Five-year Diary
Ja lugematud naised, inimesed, tsitaadid, filmid ja hetked.

No comments:

Post a Comment