Monday, December 31, 2018

2018. aasta kokkuvõte ankeedis ja aastakokkuvõtete võlud

Foto: Krista Kõiv

Kuna aastalõpp ei soosi suhtlust serveriteenusepakkujatega, siis olen ma endiselt siin! Aga võib olla ongi sümboolne lõpetada aasta siin ja alustada uut aastat uues blogis. Kes teab! Kolm Kleidikest jääb ikka nii nagu on, lihtsalt ma tunnen, et siin on temaatilised piirangud ja ma jääksin siin ikka rohkem kleidikestelainele. Aga päriselus.ee ongi konkreetselt minu 2019. aasta teekond minu endani. Veel rohkem. 

Siin allpool aga ankeet 2018. aasta kohta, millest ka eelmises postituses natuke rääkisin - selle aluseks on #MindsetReset ettevõtmiselt saadud ankeet, mille panin eesti keelde ja millele lisasin paar endapoolset küsimust raamatute ja elamuste kohta. (MindsetReset on 35-päevane teekond coach Mel Robbinsiga, kes siis iga päev saadab lühikese inspireeriva video ja annab väikese ülesande, et saaksid kokkuvõttes muuta oma harjumusi toetavamateks. Mina liitusin ja ootan põnevusega, mis edasi saab!)

Täitsin ankeedi, sest see annab hea ülevaate, milline oli eelmine aasta ja kus ma parajasti olen omadega, et siis järgmise aasta lõpus uuestitäites vaadata, kas ja mis on muutunud. Nii põnev ju! Lõpus ka pisike list ootustest uuele aastale, kuid selle kohta teen nii ehk naa suurema ja põhjalikuma postituse lähipäevil. 

Ma väga soovitan Sul ka midagi sellist täita või lihtsalt vabas vormis kirja panna, sest ausalt, nii põnev on aasta pärast lugeda, mis värk eelmisel oli. #päriselus

Igatahes, aitäh, 2018 ja kõik see, mille Sa kaasa tõid inimeste ja kogemuste ja elamuste ja ka materiaalse näol! 


Inspiratsioonimiiting iseendaga


2018. aasta kokkuvõte 

Mõtle aastale 2018 ja täida ankeet. Ole aus! See on mõnusaks aluseks ja selle abil saab hinnata arengut elu olulistes valdkondades. Ankeedi teises pooles pane kirja soovid uueks aastaks.

Hinda, kuidas Sa tunned end oma elu erinevates valdkondades aastal 2018 – tõmba ring ümber numbrile, mid tundub õige ja põhjenda.


1. KEHA

1       2       3       4       5       6       7       8       9       10

Sest aastalõpp läks käest ära toitumise ja liikumise osas – muidu olen rahul, et keha on vastupidav ja aina painduvam tänu joogapraktikatele ja tantsida meeldib talle ka. Lisaks on tema vajadusi ja märke üsna lihtne mõista, nii et iseenesest olen rahul.


2. TÖÖ/KOOL/ENESETEOSTUS

1       2       3       4       5       6       7       8       9       10

Ma saan teha seda, mida ma armastan, seega olen päris rahul. Tunnen, et ma ei rakenda täielikult oma potentsiaali ja võiksin rohkem ja julgemalt katsetada, võtta vastu väljakutseid ja võimalusi ja muidugi võiks ühel hetkel ka magistritöö valmis kirjutada. Aga ma usun, et ma olen õiges kohas ja õigel ajal ja lihtsalt vajan julgust, et oma unistusi täide viia!


3. RAHA

1       2       3       4       5       6       7       8       9       10

Hästi huvitav valdkond. Ma saan olla rahul, sest mul on tegelikult kõik olemas. Samas olen ikkagi praegu sõltuv oma abikaasast. Jällegi tunnen, et siin saan ma ka ise palju ära teha – leid võimalusi, kuidas kasutada oma potentsiaali ja selle abil ka rahaliselt sõltumatuks saada. Aga ma tänu sellisele olukorrale olen ka sel aastal väga palju mõelnud sellele, kuidas see küllus on tegelikult palju kõikehõlmavam kui raha. Ja kuidas ma kipun kulutama vahel asjadele, millele ei peaks.


4. SUHE/ARMUELU

1       2       3       4       5       6       7       8       9       10

Muidu olen rahul, aga mul on sama mure, mis ilmselt paljudel väikeste lastega peredel – me ei võta liiga palju aega kahekesi olemiseks. Samas  saime sel aastal käia kahekesi Barcelonas ja isegi mitu korda spas, aga ma kardan, et sellised olemised ainult annavad mõista, et tahaks ju veel rohkem sellist aega, mil tähelepanu ei pea mitme inimese vahel jagama.


5. SÕPRUSSUHTED

1       2       3       4       5       6       7       8       9       10

Ma olen nii õnnelik, et minu ümber on kogunenud nii palju ilusaid ja toredaid pärisinimesi ja et aeg-ajalt esineb ka selliseid ühekordseid kohtumisi, mis on nii omal kohal ja õigel ajal mingit head mõtet meelde tuletamas. Sõpradega muidu sama olukord nagu suhtega – sel aastal võtsime kuidagi liiga vähe aega lihtsalt koosolemiseks. Aga samas see aeg, mille võtsime, oli ikkagi ülimalt mõnus.


6. ENESEVÄÄRTUSTAMINE

1       2       3       4       5       6       7       8       9       10

Ma tunnen, et ma olen teekonnal ja pidevas arengus selle päris iseendani. Ja ma pigem olen hetkedes õnnelik ja enese suhtes armastav. Neid hetki, mil ma seda taipan, on muudkui aina rohkem. Aga ma pean õppima endale rohkem aega võtma ja hetki ja valima ennast enne teisi (nii palju, kui see on väikeste laste emal võimalik). Minu aeg on oluline ja see regulaarsus selles ka. Ma liiga tihti ohverdan selle kellegi või millegi (ka kohustuste) hüvanguks ja jään ise laadimata.


2018. aasta raamat

Ma pean ütlema, et „In the Company of Women“ G. Bonney, mis on lihtsalt nii inspireeriv – seal on üle 100 loomingulise naise ankeedid, milles nad jagavad oma inspiratsiooniallikaid ja kogemusi. Eriti hea lihtsalt võtta korra paariks minutiks raamat kätte ja juba olengi ühest-kahest naisest inspireeritud. Ja jätkuvalt S. Tsabary „The Conscious Parent“. Igal ajal.



2018. aasta muusika

Aasta alguses kindlasti Miljardid ja nende plaat „Kunagi läänes“, mis saatis meid naistetripil Tartus. Siis raudselt „I´ve got no roots“Alice Mertonilt või Eden Marylt. Vahepeal avastasin MY BABY, mille ma kindlasti siit aastast kaasa võtan. London Grammarit kuulasin ka palju – selline hea vihmase ilma muusika (ja ma pean ütlema, et ma hingasin kergendatult, kui London Grammar suvel tulemata jäi, sest ma ei oleks saanud minna!). Ja Mirabai Ceiba. Kuna ta esines Prantsusmaal joogafestivalil, siis sealt jäi ta kuidagi eriliselt kõlama. Enne ma pigem ei olnud vaimustunud. Ja muidugi mantrad igas võtmes.


2018. aasta reis

Pean ütlema ikkagi Prantsusmaa joogafestival – kahtlemata reis, millist pole kunagi varem olnud. Ma arvan, et see 8 päeva iseendale oli lihtsalt hädavajalik. Ja ma väga naudin kodumaised rändamisi ka. Sellest aastast jäi kõige paremini meelde lastega Eesti keskel majakeses olemine, rabas matkamine, hiiemäel käimine ja lihtsalt õuesolemine. Tegime taimetoite ja olime omas mullis.

Kleidikestega Kirna mõisas

2018. aasta avastus(ed)

Ma pean ütlema, et üheks avastuseks on kindlasti eeterlikud õlid ja DoTerra. Ma pole aastaid juba lõhnaõlisid kasutanud ja nüüd õlidega on nende aroom boonuseks selle kõige kõrval, mida nad veel teha oskavad. Näiteks tuju tõsta, rahustada ja immuunsüsteemi toetada.
Emili Kool, mis sattus täiesti „juhuslikult“ õigel ajal meie teele ja kuhu tänu sellele saime ka oma Kaheksase sokutatud. Lapsekeskne ja uuendusmeelne kool. Praegu olen superrahul.
Et mu lapsed ei keela enam minul laulda, vaid hoopis laulavad kaasa. See on lihtsalt nii-nii rõõmustav avastus.




1. Kolm head asja, mis sinuga 2018. aastal juhtus ja kuidas Sa end nendes olukordades tundsid:

1. Kundalini jooga festival Prantsusmaal. Ma olin lihtsalt nii mina ise ja ma tundsin ennast supervõimsana ja hoituna ja vägevate elamuste ja inimeste keskel.

2. Ma olen õppinud aega maha võtma! See aasta oli rahulikum ja natuke tasakaalukam kui eelmine. Ja see võimaldas minna sügavuti. Peamiselt tänu kohalolekupraktikatele ja lihtsalt korra hetke võtmisele igal pool ja igal ajal.

3. Inimesed! Kõik need inimesed, kes minu ellu satuvad, siit läbi käivad ja on olemas kaugel ja lähedal – ma olen absoluutselt igaühelt midagi õppinud. Ma olen lihtsalt niii õnnelik, et te olite ja olete. Aitäh!



2. Kolm väljakutsuvat olukorda 2018. aastal ja kuidas end tundsid:

1. Kui ma sain teada, et mu saalikese kohale ehitati liikluslinn. Ma tundsin nii erinevaid tundeid. Võimetust midagi ette võtta, pettumust, kurbust ja ahastust. Aga aasta on näidanud, et kõigega on võimalik harjuda. Ja see on pakkunud nii mulle kui teistele imelisi võimalusi õppida aktsepteerimist – kõik on nagu on. Ja me ei saa vahel mitte midagi muud teha kui aktsepteerida.

2. Lapsevanemana olen tundnud väga mitmeid kordi, et ma olen niii oma alateadvuse mustrites kinni ja kasutan väsinuna autopiloodil kõiki selliseid väljendeid ja käitumismustreid, mida ma absoluutselt südames ei toeta. Ja siis ma tunnen ängi, et ma ei suuda neid kuidagi muuta. Kuidas ma näen end kõrvalt ja ei suuda peatuda. Mõistan, et mustrite ülekirjutamine on protsess ja tegelikult on väga palju olnud neid olukordi, mil ma olen suutnud hoopis uusi mustreid kasutada.  

3. Kui mu 10-aastane koer jäi suvel haigeks ja oli oht, et ta ei saagi terveks. Olin väga mures ja põhimõtteliselt lasin juba etteruttavalt tema elulugu silme eest läbi. Ja natuke mõtlesin sellele, kui enesestmõistetavalt me oleme võtnud seda, kui hea ja tingimusteta armastav ja sõbralik ja koostööd tegev koer ta on. Ja kuidas ma olen talle natuke liiga vähe tähelepanu pööranud. Kuna ta sai imetabaselt terveks (ja ma siiani ei oska seda seletada), siis olen saanud terve poolaasta temaga teadlikult koos olla ja see teeb mind niii õnnelikuks.


3. 2018. aasta suurim õppetund
Et elu usaldades, aktsepteerides ja südamest elades ei saa mööda panna. Ja seda, et ilma julguseta väljakutseid ei ületa.


4. Sinu 2018. aasta suurim saavutus, mille üle oled kõige uhkem
Vau, ma ei teagi. Ma arvan, et minu saal. Ja see, kuidas ta kasvab ja kuidas mina koos temaga kasvan ja igasuguseid põnevaid kogemusi ja elamusi saan nende inimeste ja kohtumiste ja ürituste abil, mis seal loodud saavad. Ja et ma olen suutnud seda kõike seal ikkagi südamega luua. Ka need kõige pisemad ringid, mis on seal kokku saanud, on olnud nii õiged ja ma tunnen, et neid on vaja (ka mulle) ka siis, kui nad vaevu renditasu katavad.

Naised saalis

5. Sinu unistused ja soovid aastaks 2019

Olla julge, täita oma unistusi ja võtta igasuguseid väljakutseid vastu ja elada otse südamest!


2019. aasta

Pane kirja, mida soovid nimetatud valdkondades sel aastal paremaks muuta või mida soovid paremini teha:

1. KEHA – toitumine, looduses jalutamine ja tants! Ja muidugi jätkuvalt jooga.

2. TÖÖ/KOOL/ENESETEOSTUS – jätkan samas vaimus, aga julgemalt!

3. RAHA – korraldan iseendaga (ja teistega) ajurünnakuid, kuidas kavalalt oma potentsiaali rakendades raha enda suunas liikuma panna.

4. ARMUSUHE – planeerime aega kahekesi olemiseks – kasvõi lihtsalt kodus, vahepeal ilma lasteta.

5. SÕBRAD – kohvikud, külaskäimised ja kinod, väljasõidud ja koostegemised!

6. ENESEVÄÄRTUSTAMINE – jätkan iseenda ja elu usaldamist ja elan julgemalt ja ikka läbi südame. Planeerin endale regularset oma aega.

Mis tundub nende muutuste juures kõige hirmsam?
Et vahepeal saab jõud otsa.

Mis on nende muutuste juures elevusttekitav?
Et päriselt on kõik võimalik!

Küsi lähedastelt ja töökaaslastelt, mida Sa saaksid teha, et olla parem vanem/ülemus/kolleeg/partner/abikaasa/sõber
In process.

Uueks aastaks rohkem naistehänge!
Foto: Krista Kõiv

No comments:

Post a Comment